mg100

عکس

mg100

عکس

از «غروب پلاسکو» تا «بر بال نگاه» در نگارخانه های تهران

milad gohari nezhad | دوشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۶، ۰۷:۴۷ ق.ظ | ۰ نظر

به گزارش ایرنا، نمایشگاه عکس «غروب پلاسکو» به یاد شهدای آتش نشان حادثه ساختمان پلاسکو با فریم هایی از سارگل کریمی صارمی از 29 دی ماه در فرهنگسرای ارسباران برپا شده است.
ساختمان پلاسکو واقع در خیابان جمهوری تقاطع خیابان فردوسی حدود ساعت 8 صبح روز پنجشنبه (30 دی ماه 95) دچار حریق شد و پس از حدود سه ساعت عملیات اطفای حریق، ساختمان به یکباره فروریخت، تعداد زیادی آتش‌نشان در حال مهار آتش‌سوزی، در بیرون و داخل ساختمان بودند و عده‌ای از آنان زیر آوار ناشی از فروریختن ساختمان ماندند.
در این حادثه 16 آتش نشان و چهار شهروند (کسبه و مالکان مجتمع تجاری پلاسکو) جان باختند.
علاقه مندان برای دیدن آثار نمایشگاه عکس «غروب پلاسکو» می توانند تا دهم بهمن ماه از ساعت 10 تا 20 به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

*نمایشگاه عکس «عاشقان ایثار» در ایستگاه مترو شهید بهشتی
این نمایشگاه همزمان با سالگرد شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو و ادای احترام به این شهدا به همت مدیریت فرهنگی هنری مترو و مشارکت کانون عکاسان ایران در گالری ایستگاه مترو شهید بهشتی برپا شده است.
در این نمایشگاه بیش از 30 فریم عکس در ابعاد 50 در 70 از عملیات های مختلف آتش نشانان که توسط اعضای کانون عکاسان ایران تهیه شده، به نمایش گذاشته شده است.
نمایشگاه عکس عاشقان ایثار تا هشتم بهمن ماه ساعت 6 تا 22 در معرض دید مسافران مترو قرار دارد.

*نمایشگاه خوشنویسی «سرو سایه فکن» در فرهنگسرای گلستان
این نمایشگاه شامل 25 تابلو خوشنویسی در ابعاد 70 در 100 از آثار استاد داوود رزمجو مدرس هنر خوشنویسی با بیش از 30 سال سابقه است که به مناسبت زادروز بزرگ مرد عرصه خوشنویسی ایران استاد غلامحسین امیرخانی در فرهنگسرای گلستان برپا شده است.
علاقه مندان برای دیدن آثار این نمایشگاه می توانند تا پنجم بهمن ماه ساعت 9 تا 18 به نگارخانه شماره یک فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، ضلع شمالی بوستان فدک مراجعه کنند.

*نمایشگاه نقاشی خط «رازها و نگاره‌ها» در نگارخانه پردیسان
نمایشگاه «رازها و نگاره‌ها» مجموعه‌ای از نقاشی‌خط‌های مهناز مرادی در نگارخانه پردیسان برپاشده است.
مهناز مرادی متولد اسفند 1363، فارغ التحصیل رشته کارشناسی گرافیک، دارای مدرک ممتاز از انجمن خوشنویسان ایران و مدیر مسئول کانون تبلیغات خط نگار و از شاگردان عظیم فلاح است.
علاقه‌مندان برای دیدن آثار نمایشگاه نقاشی خط «رازها و نگاره‌ها» می‌توانند تا سوم بهمن ساعت 9 تا 18 به فرهن‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند.

*نمایشگاه «نگاره‌های عشق» در نگارخانه آفرینش نور
سومین دوره نمایشگاه گروهی نگاره‌های عشق شامل آثار نگارگری مریم فضلی و هنرجویان او در نگارخانه آفرینش نور برپاست.
مریم فضلی مدیرعامل موسسه هنری، دارای مدرک کارشناسی نگارگری و مدرک درجه یک شهرداری تهران در گرایش نگارگری و تدهیب و مدرک پیشرفته نگارگری از سازمان میراث فرهنگی بوده و به تدریس این رشته در مراکز مختلف فرهنگی هنری مشغول است.
وی با شرکت در نمایشگاه و جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی، موفق به کسب مقام و رتبه‌های برتر شده و تاکنون چندین دوره نمایشگاه انفرادی و گروهی برپا کرده است.
علاقه‌مندان برای دیدن آثار نمایشگاه «نگاره‌های عشق» می‌توانند تا چهارم بهمن ماه همه روزه از ساعت 9 تا 18 به مجتمع فرهنگی هنری نور واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت اله کاشانی، بعد از تقاطع شهید ستاری، جنب شهر کتاب مراجعه کنند.

*نمایشگاه گروهی عکس «فرانگاه» در فرهنگسرای بهمن
این نمایشگاه 29 دی ماه با نمایش یکصد قطعه عکس و با حضور ٩٠ صاحب اثر در نگارخانه فرهنگسرای بهمن افتتاح شد.
آثار ارائه شده در این نمایشگاه با رویکرد نگاه خلاق به زندگی شهری و به تصویرکشیدن موضوعاتی نظیر هویت، ضمیر ناخوداگاه و آسیب های روانی انسان معاصر خلق شده اند.
مصطفی سپهوند نمایشگاه گردان و بهزاد بهروزنیا دبیر اجرایی نمایشگاه گروهی عکس «فرانگاه» هستند.
علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه عکس می توانند تا روز دوشنبه(چهارم بهمن ماه) از ساعت 9 تا 17 به نگارخانه فرهنگسرای بهمن، به نشانی، میدان راه آهن، میدان بهمن، خیابان شهید وفایی مراجعه کنند.

*نمایشگاه نقاشی خط «نقشی بر خط» در نگارخانه آبی
این نمایشگاه گروهی به سرپرستی ملیکا صادقی با 30 اثر نقاشیخط در نگارخانه آبی فرهنگسرای امید برپا شده است.
ملیکا صادقی کارشناس ارشد ارتباط تصویری(گرافیک) و معماری است که تاکنون رتبه های ممتاز را در کارنامه هنری خود دارا بوده و بیش از 10 ها نمایشگاه برپا کرده است.
علاقه مندان برای دیدن آثار نمایشگاه نقاشی خط «نقشی بر خط» می توانند تا دهم بهمن ماه از ساعت 8 تا 18 به نگارخانه آبی فرهنگسرای امید واقع در خیابان خشکبارچی، بوستان خیام مراجعه کنند.

*نمایشگاه عکس «طبیعت» در نگارخانه اندیشه
نمایشگاه عکس پیام احمدی با موضوع طبیعت ایران و تکنیک دیجیتال حاوی 40 اثر در ابعاد 50 در 70 در قالب تخته شاسی در نگارخانه اندیشه برپا شده است.
این نمایشگاه تا پنجم بهمن ماه از ساعت 9 تا 19 در نگارخانه فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه میزبان علاقه مندان است.

*نمایشگاه «نقش برجسته» در نگارخانه آفتاب
در این نمایشگاه تعداد 20 اثر نقاشی برجسته با تکنیک مواد و موضوعات مناظر ایرانی، خانه های گلی قدیمی و روستایی از آثار مژگان صالحی برپا شده است.
صالحی دارای مدرک کارشناسی گرافیک از دانشگاه الزهرا(س) است و 25 سال است که در زمینه هنرهای تجسمی مشغول فعالیت است. این نمایشگاه، اولین نمایشگاه انفرادی اوست.
علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «نقش برجسته» می‌توانند تا پنجم بهمن از ساعت 9 تا 18به فرهنگسرای آفتاب به نشانی خیابان دکتر شریعتی، روبه‌روی خیابان دولت، خیابان امام‌زاده مراجعه کنند.

*نمایشگاه نقاشی «بر بال نگاه» در نگارخانه کلک خیال
این نمایشگاه شامل 25 اثر با تکنیک خودکار در ابعاد 70*100 با موضوعاتی متفاوت از آثار حسن پیمانی شاد است.
پیمانی شاد، هنرمندی خودآموخته است که سال ها در حوزه هنر نقاشی فعالیت کرده و آثار خود را با خودکار و به سبک رئال در ابعاد بزرگ به تصویر در می آورد، حاصل تلاش های هنری وی آثار بسیاری است که نمایشگاه «بر بال نگاه» دومین نمایشگاه انفرادی اوست که بعد از سال ها برپا می شود.
علاقه مندان برای دیدن آثار نمایشگاه نقاشی «بر بال نگاه» می توانند تا هشتم بهمن ماه از ساعت 8 تا 16 به نگارخانه کلک خیال فرهنگسرای اخلاق واقع در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار مراجعه کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348

انتهای پیام /*



  • milad gohari nezhad

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی