mg100

عکس

mg100

عکس

خرید بک لینک از نظر گوگل

milad gohari nezhad | شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۶، ۰۶:۲۰ ق.ظ | ۰ نظر


بک لینک چیست و در بهینه سازی سایت چقدر مهم است؟

 
 

در طراحی سایت امروزه بحث بک لینک به دنبال سئو از مهمترین دغدغه ها در دنیای اینترنت به حساب می آید. همچنین روش مناسبی برای بازاریابی اینترنتی در مبحث تجارت الکترونیک می باشد. در این مقاله می خواهیم بگوییم بک لینک چیست و در بهینه سازی سایت چقدر مهم است . در ابتدا به تعریف بک لینک می پردازیم بک لینک به پیوندهای گفته میشود که از سایتهای دیگر به سایت شما داده میشود ، زمانی که از سایت خود به سایت دیگر پیوند میدهید، سایت مقابل از سایت شما بک لینک دریافت کرده است.

گوگل به بک لینک ها بر اساس میزان محبوبیت و تعداد اهمیت می دهد هر گونه لینک به صفحات شما در سایت‌ها و صفحات دیگر که توسط موتور‌های جستجو پیدا شود بک لینک است. سایت هایی که بک لینک طبیعی ،زیاد دارند و همچنین محتوای جدید و منظم قرار می دهند رتبه خوبی دارند.

توجه داشته باشید که بک لینک را نمی توان از سایتهای با پیج رنک بالا خرید زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو قدرتمند به راحتی سایتهایی که جهت کسب رتبه بهتر در جستجو اقدام به خرید لینک میکنند را شناسایی نموده و از رتبه آنها میکاهد. البته شایان ذکر است اگر مایلید در یک سایت تبلیغات متنی بدهید، با Nofollow سازی لینک میتوانید دیگر نگران بوجود آمدن مشکلی برای سایت خود نباشید.

در طراحی سایت ایجاد مطالب جدید و مفید کاربران را  به قرار دادن لینک های شما در سایر وبلاگ ها و وب سایت ها می کند در این راستا می توانید از شبکه های اجتماعی برای بک لینک بیلدینگ سالم استفاده کنید. از مشخصه های لینک بد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

√ لینک شدن کلمه مهم کلیدی سایت: مثلا اگر سایت در مورد سئو هست، در همه جا به کلمه سئو لینک میشود، این لینک غیره طبیعی و بد اطلاق میگردد، زیرا کاربران معمولا چنین کاری نمیکنند مگر اینکه پولی دریافت کرده باشند.
√ لینک شدن سایت در تمام صفحات سایت: این هم یکی از مواردیست که باعث میشود بک لینک به بک لینک بد تبدیل شود، چون کمتر مدیر سایتی حاضر میشود لینک کسی را در تمام صفحات سایت خود قرار دهد مگر اینکه پولی دریافت کرده باشد.
√ لینک شدن صفحه اصلی سایت: اگر همه به صفحه اصلی شما لینک بدهند و به مطالب سایت شما لینک ندهند جای نگرانیست، زیرا این مورد هم باعث میشود بک لینک به بک لینک بد تبدیل شود.
√ لینک شدن سایت شما در سایت غیرمرتبط به موضوع سایت: معمولا کاربران در سایت خود لینکهایی را قرار میدهند که با موضوع وبلاگشان مرتبط باشد، اگر موضوع سایت شما در مورد بهینه سازی سایت باشد و در آن سایت اسب فروشی را لینک کنید، طبیعی ست که بک لینک بد است.
√ لینک شدن سایت در سایتهای کپی بردار و بی کیفیت: همانطور که سایتهایی بی کیفیت خودشان کیفیت چندانی ندارند، لینکهایی که از آنها به سایت شما ارسال میشود بد است و اگر آن سایتها اسپم باشند حتی باعث میشود در شرایطی به رتبه سایت شما آسیب برساند.
√ لینک شدن سایت به صورت مخفی: لینکها را قرار میدهند تا کاربران ببینند و از آن استفاده کنند، ولی زمانی که لینک  مخفی باشد و قابل نمایش نباشد، Backlink غیره طبیعی است.

تبادل لینک جهت از یاد بک لینک اگر به صورت Nofollow نباشد، امکان بروز مشکل به احتمال قوی است ولی اگر طرفین لینکها را به صورت نوفالو تغییر بدهند مشکلی از این بابت برایتان پیش نخواهد آمد.در مقاله ی لینک های nofollow و dofollow می توانید با nofollow و dofollow آشنا شوید.
شایان ذکر است در طراحی سایت اگر در موارد فوق لینک شما Nofollow باشد، هیچ آسیبی رتبه سایت شما نخواهد دید.توجه داشته باشید که موتورهای جستجو به خوبی ارتباط میان وب سایت شما و کلمات کلیدی و عبارت کلیدی منتخب شما را تشخیص داده و از این طریق توسط لینک های با ارزش و مرتبط با پیج رنک بالایی که به شما پیوند می شوند،حمایت خواهید شد.پ

تقریبا تمام وبمستران در حال حاضر از تاثیر منفی خرید بک لینک بر سئو و کسب لینک های زیادی و نامناسب مطلع هستند. یکی از سوالات رایجی که خوانندگان بلاگسیما مطرح میکنند این است که، “خرید بک لینک از سایت های با پیج رنک بالا چه تاثیری دارد؟ گوگل چگونه متوجه پولی بودن آن خواهد شد؟”

پاسخ به این سوال کار بسیار راحتی است، خرید بک لینک کار درستی نیست! اگر بدنبال کسب جایگاه مناسب در نتایج گوگل هستید و برنامه ریزی دراز مدتی برای کار خود دارید، خرید بک لینک روش مناسبی نیست زیرا ممکن است شما را با مشکلات جدی در آینده روبرو کند.

به زبان ساده، گوگل بک لینک را بعنوان یک رای مثبت از طرف کاربران به صفحه یا سایت شما می شناسد. با کسب رای بیشتر شما شانس پیروزی در انتخابات گوگل را خواهید داشت. گوگل صراحتا اعلام کرده که خرید بک لینک برخلاف سیاست های این سایت بوده و تخلف شناخته میشود. مشکل از جایی آغاز میشود که کاربران فکر میکنند با خرید رای میتوانند موتور جستجو را فریب داده و در این انتخابات پیروز باشند ولی نظارت گوگل بر    خرید بک لینک بسیار پیچیده و قدرتمند است.

بک لینک
بک لینک

اخطار گوگل به سایت ها در مورد تاثیر منفی خرید بک لینک

نحوه تاثیر بک لینک بر نتایج گوگل

اگر بک لینک شما از یک سایت معتبر و با پیج رنک بالا باشد مسلما تاثیر بیشتری بر سئو سایت شما خواهد داشت. همین امر موجب خرید بک لینک از سایت های قدرتمند با قیمت بالا در چند سال گذشته شده است. گوگل با توجه به کلماتی که در اطراف یک لینک قرار دارند موضوع سایت را تشحیص میدهد. بطور مثال سایت های زیادی در صفحات خود به سایت آمازون ارجاع میدهند که معمولا در جملات آنها کلمه “Books” به چشم میخورد به همین دلیل شما با جستجوی این کلمه در گوگل سایت آمازون را در رتبه دوم و بعد از کتابخانه گوگل مشاهده خواهید کرد ولی برای سایت آمازون به این وسعت و قدرت، کلمه “Cars” بعنوان یک کلمه کلیدی شناخته نمیشود زیرا هیچ لینک ورودی مناسبی برای آن ندارد.

در نتیجه خرید بک لینک تنها زمانی برای سایت شما موثر خواهد بود که از سایت های معتبر و مرتبط با زمینه کاری شما باشد. همچنین باید به کلمه یا عبارت لینک شده و کلماتی که در اطراف آن حضور دارند توجه ویژه ای داشته باشید. زیرا بک لینک شما بر آن کلمه کلیدی در نتایج گوگل موثر خواهد بود و نه تمام کلماتی که بعنوان هدف خود انتخاب کرده اید.

تشخیص خرید بک لینک توسط گوگل

گوگل روشهای متنوعی برای تشخیص خرید بک لینک توسط سایت های اینترنتی دارد. مهمترین آنها تیم ویژه گوگل برای مبارزه با این پدیده است که وظیفه ای جز گشت و گذار در اینترنت و شناسایی سایت های فروشنده لینک ندارند. اگر شما سایت مناسبی را برای خرید بک لینک پیدا کرده اید دلیلی ندارد که تیم گوگل نیز نتواند آن را شناسایی کند.
همچنین گوگل کاربران را تشویق میکند تا سایت هایی که از این روش قصد فریب موتور جستجو را دارند معرفی کنند. با این کار هم سایت فروشنده و هم سایت خریدار با جریمه گوگل مواجه خواهند شد. تعداد لینک های ورودی به سایت شما در یک بازه زمانی مشخص و زمینه کاری سایت های مرجع معیارهای دیگری برای شناسایی سایت های متخلف توسط گوگل هستند. به تازگی و بعد از آپدیت الگوریتم پنگوئن استفاده زیاد و غیر طبیعی از یک عبارت مشخص بعنوان انکر تکست نیز به لیست تخلفات گوگل در خرید بک لینک اضافه شده است.

چند نکته مهم در خرید بک لینک

اگر همچنان بر این کار پافشاری میکنید و راههای اصولی و بهتر مانند تولید محتوا را نمی پسندید، نکات زیر را قبل از صرف هرگونه هزینه و پذیرش ریسک در نظر داشته باشید تا احتمال جریمه سایت خود را به حداقل برسانید:

  • بک لینک ها را با فاصله زمانی و جداگانه خریداری کنید. پیشنهادهایی مانند “تبلیغات در ۱۰ سایت با پیج رنک ۲ و ۳” انتخاب مناسبی نیستند.
  • بصورت مستقیم با صاحب سایت در تماس باشید و با واسطه های تبلیغاتی همکاری نکنید.
  • با سایت هایی که بطور گسترده و عمومی اقدام به فروش لینک و پذیرش تبلیغات میکنند همکاری نکنید.
  • تنها از سایت های مرتبط با زمینه کاری خود لینک خریداری کنید.
  • بجای تبلیغات متنی در سایدبار یا فوتر سایت ها، از تبلیغات محتوایی و مطالب اختصاصی استفاده کنید.
  • بجای خرید بک لینک در تمام صفحات یک سایت، در یک یا چند صفحه خاص تبلیغ کنید.
  • نسبت لینک های خریداری شده به کل لینک های ورودی سایت کمتر از ۱۰ درصد باشد.

لینک های مرتبط :

بک لینک , خرید بک لینک , خرید بک لینک ارزان , خرید بک لینک دائمی , خرید بک لینک قوی , بک لینک رایگان , بک لینک چیست , بک لینک رایگان ایرانی , خرید بک لینک انبوه
  • milad gohari nezhad

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی